2015 -transformation

Jag är just nu på semester i New Orleans och får lite tid för bön och reflexion mellan familjeaktiviteterna. Jag har sedan jag var i riksdagshuset den 3 december gått med några tankar som vuxit mer och mer. Den 3 december var dagen med budgetomröstningen, men jag var där i andra ärenden. De tankar som växer i mig har med framtiden att göra och idag på gudstjänsten i Church of the King (king street Metarie) fick jag ordet som sammanfattar tankarna jag vill dela de närmsta dagarna. De ska köra en predikoserie med detta temat ”transformation”. Det betyder ”omformning”, men kan också ha med riktningsförändring att göra. En annan betydelse har med elektricitet att göra, med förändrad spänning mellan två poler.

Jag tänker alltså att 2015 blir ett år av ökad omformning, riktningsförändring och ökad ( och även minskad) polarisering på tre maktområden som har att göra med Guds kungarike:

1. Andligt
2. Politiskt
3. Kyrkligt

Jag återkommer med fördjupningar på dessa tre områden på årets sista dagar.

Kommentera

