Till eller från?

on

Jag har fått frågan om vi flyttar till Stockholm eller från Luleå. Svaret är definitivt: ”till Stockholm”. Självklart måste man ju då också flytta från Luleå. Men orsaken är alltså inte att vi har sökt oss från Luleå, för att vi inte trivs. Utan vi har tackat ja till att flytta till Stockholm för att vi tror att vi ska få vara med om något spännande där. Något som Gud har förberett åt oss. Med det vill jag säga att vi har trivts fantastiskt och att det inte är känslomässigt enkelt att bryta upp från församling, hus, jobb och vänner och bege sig vidare. Men att gå framåt innebär alltid att lämna något. Och ofta närstående och saker man är fäst vid.

Jag vet inte om man kan applicera det Jesus säger i Matteus 19 på vår situation? ”Var och en som för mitt namns skull har lämnat hus eller bröder eller systrar eller far eller mor eller barn eller åkrar skall få hundrafalt igen och ärva evigt liv.” Men jag tror i alla fall att vi kommer att få många nya vänner i Stockholm. Och vännerna i Luleå finns ju kvar…

Men det innebär nog inte att jag kommer att få 800 par skidor i stället för dem jag lämnar;)

20150701_200930

Kommentera

